• ۵۵۵۸۹۲۳۱۲۹
  • +905558923129
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
بررسی رشته رادیولوژی

بررسی رشته رادیولوژی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

رشته رادیولوژی در ترکیه علاوه براینکه از جمله رشته های پرستیژدار می باشد، مشکلات و دشواریهای ارتقا را نیز ندارد. در واقع اطلاعات و تجربه شما خودبخود موجب ارتقا شما در این رشته خواهد شد. ساعت کاری برای یک متخصص رادیولوژی در ترکیه بصورت روزانه 5 ساعت و هفتگی 35 ساعت می باشد که این مدت می تواند شامل شیفت ها هم باشد. هرچند ممکن است شیفتهای سختی را بگذرانید اما به دلیل اهمیت این تخصص در مرحله تشخیص ، زمینه برای پیشرفت در این رشته بسیار مهیا می باشد. طول مدت این رشته 4 سال می باشد.

از دیگر دشواریهای این تخصص ، وابستگی آن به تکنولوژی می باشد. بنابراین دانشگاهی را انتخاب کنید که آموزش شما را با به روزترین تکنولوژی ها اراِه دهد . دانشگاه جراح پاشا ، مارمارا و 19 مایس از جمله دانشگاههایی هستند که دارای تکنولوژی و اساتید برجسته ای در این رشته می باشند.

و البته روحیات خود را در ارتباط با امکان کار بصورت مداوم در اتاقهای تاریک هرگز نادیده نگیرید.

از لحاظ سطح درآمد این رشته از جمله تخصص های پول ساز است. حداقل درآمد یک متخصص رادیولوژی در سال 2021 که در یک بیمارستان خصوصی  مشغول به کارمی باشد 15000 لیر ماهیانه می باشد. این مبلغ می تواند تا 22000 لیر نیز افزایش یابد. 

امتیاز مورد نیاز برای قبولی در رشته

در بررسی نوبت اول 2021 بالاترین امتیاز لازم برای قبولی در آزمون رزیدنتی برای رشته رادیولوژی برای شهروندان ترک بالاترین امتیاز 74.23 از دانشگاه Ege وکمترین امتیاز 55.63 از دانشگاه Yıldırım Beyazıt  

برای خارجیان بالاترین امتیاز قبولی 65.88 دانشگاه istanbul  و کمترین امتیاز قبولی 54.50 از دانشگاه Çanakkale بود.

در نوبت دوم سال 2021 برای خارجیان بالاترین امتیاز قبولی در این رشته 70.80 از دانشگاه İstanbul و کمترین امتیاز قبولی 48.32 از دانشگاه Uludağ  بود.


سنگ دسترنج لبخند (اس دی ال) ©