• ۵۵۵۸۹۲۳۱۲۹
  • +905558923129
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

بررسی رشته چشم

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

تخصص چشم از جمله تخصص هایی است که دارای درآمد بالا می باشد. این سطح درآمد در بخش خصوصی نسبتا بیستر از بخش دولتی می باشد.  مزایای اشتغال در بخش دولتی برای این تخصص بیشتر از بخش خصوصی می باشد به این ترتیب تمایل متخصصان چشم پزشکی در بخش دولتی بیش از بخش خصوصی است‌.

البته متخصصان چشم برخلاف متخصصان گوش، حلق و‌بینی، اورولوژی واورتوپدی دارای شیفتهای دشوارنمی باشد و صرفا در زمینه تخصصی خود در اورژانس شیفت خواهد بود‌‌

 

سنوات خدمت در درآمد چشم پزشکان و در بیمارستانهای دولتی از فاکتورهای تاثیرگذار اساسی می باشد‌ . در بخش خصوصی تجربه و سیاستهای مالی بیمارستان تاثیر بیشتری دارد.

به این ترتیب چشم پزشکان با تجربه کافی در بخش خصوصی بین ۳۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ لیر ماهیانه درآمد خواهند داشت‌ . البته فارغ التحصیلان جدید به این ترتیب برای دست یافتن به این سطح درآمد باید صبور باشند.

در بخش خصوصی نمی توان رقم مشخصی برای درآمد چشم پزشکان مشخص کرد با این حال محدوده نزدیک به این ارقام ذکر شده است‌ . در بخش دولتی دریافتی یک چشم پزشک بین ۲۵.۰۰۰ تا ۱۰.۰۰۰ لیر می باشد.

امتیاز مورد نیاز برای قبولی در رشته چشم بر اساس فاکتورهای وابسته هر دوره می تواند متغیر باشد. بطوریکه در بررسی نوبت اول 2021 بالاترین امتیاز لازم برای قبولی در آزمون رزیدنتی برای رشته چشم برای شهروندان ترک بالاترین امتیاز ۷۲.۳۸ از دانشگاه İstanbul وکمترین امتیاز ۵۶.۳۳ از دانشگاه Ankara 

برای خارجیان بالاترین امتیاز قبولی ۶۱.۹۱ دانشگاه İstanbul Medenşyet  و کمترین امتیاز قبولی ۵۰.۳۶ از دانشگاه Gazi osman Paşa Tokat بود.

در نوبت دوم سال 2021 برای خارجیان بالاترین امتیاز قبولی در این رشته ۶۱.۰۲ از دانشگاه جراح پاشا و کمترین امتیاز قبولی ۵۳.۶۱ از دانشگاه Sivas Cumhuriyet بود.


سنگ دسترنج لبخند (اس دی ال) ©